Études anglaises - N°2/2016

Performance studies

Études anglaises - N°2/2016
  • CXXVIII + 254 pages
  • Livre broché
  • 15 x 23 cm
  • Études anglaises
  • Parution :
  • CLIL : 3146
  • EAN13 : 9782252040041
  • Code distributeur : 53416

Livre expédié sous 24h ouvrées
Pour retrouver vos livres favoris

Présentation

Articles


VIRGINIE MAGNAT
Decolonizing Performance Research

DIANA TAYLOR
Saving the "Live"? Re-performance and Intangible Cultural Heritage

SAINI MANNINEN
"In theatre, as in love, the subject is disappearance"; On Absence and Archival Logic in Performance

XAVIER LEMOINE
Performing Black Queerness in the U.S. South: Ethnographic Performance and the Blurring of Presence in E.P. Johnson's Sweet Tea

MARIE PECORARI
Making up (for) the Great Man: Impersonation and Cosmetics in Suzan-Lori Parks's Topdog/Underdog


Étude critique

RICHARD ANKER
Remembering Geoffrey Hartman and Wordsworth's Poetry

Biographies Contributeurs

Alexis Tadié

Professeur d'anglais à l'Université Paris 7-Denis Diderot (en 2003) ; Directeur de la Maison française d'Oxford et Fellow de St-Catherine's College à Oxford (en 2005)

Consulter la table des matières

Sommaire / Guest editor: Marie Pecorari


Marie PECORARI : Foreword 
ARTICLES Virginie MAGNAT : Decolonizing Performance Research
Diana TAYLOR : Saving the "Live"? Re-performance and Intangible Cultural Heritage
Saini MANNINEN : "In theatre, as in love, the subject is disappearance"; On Absence and Archival Logic in Performance
Xavier LEMOINE : Performing Black Queerness in the U.S. South: Ethnographic Performance and the Blurring of Presence in E.P. Johnson's Sweet Tea
Marie PECORARI : Making up (for) the Great Man: Impersonation and Cosmetics in Suzan-Lori Parks's Topdog/Underdog  


ÉTUDE CRITIQUE : Richard ANKER : Remembering Geoffrey Hartman and Words worth's Poetry